نحوه ارائه گارانتی
به منظور رعايت حقوق و منافع مصرفكنندگان محترم محصولات شرکت برنا باتری، خلاصه دستورالعمل ارائه خدمات پس از فروش محصولات اين شركت توسط مراكز مجاز خدمات پس از فروش به شرح ذيل به اطلاع عموم میرسد:
ماده1 – مدت زمان تضمين کيفيت محصول (گارانتی):
کليه محصولات شرکت برنا باتری دارای مدت گارانتی مشخص شده بر اساس سایز باتری بوده و این تاریخ به یکی از روشهای ذیل قابل استحصال میباشد:
1- استعلام از سایت شرکت برنا باتری و استفاده از منوی بررسی اعتبار گارانتی (در این مرحله امکان پرینت کارت گارانتی نیز وجود دارد)
2- ارسال شماره بارکد مندرج روی باتری به سامانه 10003837 از طریق پیامک و دریافت تاریخ پایان گارانتی
- ملاک محاسبه زمان گارانتی، تاریخ انقضای گارانتی بوده که با یکی از دو روشی که در بندهای بالا توضیح داده شد قابل استعلام میباشد
- چنانچه نقص مشاهده شده در باتری، ناشی از نواقص و ايرادات فرآيندی درحين ساخت باشد، مراكز خدمات پس از فروش شركت، مکلف به تعويض باتری معيوب و تحويل باتری جايگزين میباشند
- در صورت سپری شدن تاریخ مورد نظر، باتری خارج از شرایط گارانتی خواهد بود
ماده 2 – موارد ذيل شامل گارانتی نمیگردند:
- دفرمه شدن و يا شكستگی جلد يا درب باتری.
- آتش گرفتگی به دليل وجود نقص در سيستم برق خودرو و يا حوادث ديگر
- آسيب ديدگی، خراش و يا ذوب شدگی قطبهای باتری به هر دليل
- شارژ بيش از حد نياز باتری و يا پايين بودن شارژ به دليل عملكرد بد دينام
- افت ولتاژ در اثر نگهداری زياد و يا عدم مصرف باتری به مدت طولانی و سولفاته شدن صفحات داخل باتری
- پايين آمدن سطح الكتروليت از لبه پليت و یا بالاتر و پایینتر بودن سطح الکترولیت از خط حداکثر و حداقل مندرج در باتریهای غیر سیلد (لِوِل نبودن سطح الكتروليت)
- افزودن اسيد و يا الكتروليت غير استاندارد و يا بيش از حد مجاز مشخص شده
- تغيير رنگ الكتروليت در تمامی خانهها
- عدم انطباق ظرفیت باتری با برق مصرفی واقعی مورد نیاز خودرو
- نصب تجهیزات برقی اضافی و غیر استاندارد بر روی خودرو
ماده 3 – بررسیهای اوليه که بايستی توسط مراكز مجاز خدمات پس از فروش صورت گيرد:
- استعلام اعتبار گارانتی باتری، با استفاده از یکی از روشهای استعلام از سایت، سامانه پیامکی و یا اپلیکیشن برنا باتری
- اطمينان از سلامت سيستم برق خودرو (دينام، آفتامات و …) و اطمينان از اين موضوع که باتری به دليل نقص فنی در سيستم برق خودرو کارایی خود را از دست نداده باشد
- کنترل کلیه موارد عنوان شده در ماده 2 دستورالعمل
- انجام فرآیند تست باتری بر اساس رویه استاندارد خدمات پس از فروش به شرح زیر:
– اندازهگیری ولتاژ اولیه باتری
1- در صورتی که ولتاژ باتری کمتر از 12 ولت باشد و باتری شرایط شارژ پذیری داشته باشد، میبایستی برابر دستورالعمل و جدول زیر نسبت به انجام فرآیند شارژ اقدام نمود.
(فرآیند شارژ تا رسیدن ولتاژ به 12 ولت و یا کاهش جریان باتری تا زیر 2 آمپر ادامه یابد)
مقدار شارژ باتری | 75% - 12.4 | 50% - 12.2 | 25% - 12 | 11.8% - 0 | ||||
مقدار جریان شارژ بر اساس آمپر | 5 | 10 | 5 | 10 | 5 | 10 | 5 | 10 |
35AH | 75 | 35 | 150 | 75 | 225 | 180 | 300 | 150 |
50AH | 120 | 60 | 240 | 120 | 360 | 180 | 480 | 240 |
55AH | 135 | 65 | 270 | 135 | 405 | 200 | 540 | 270 |
60AH | 150 | 75 | 300 | 150 | 450 | 425 | 600 | 300 |
66Ah | 165 | 180 | 330 | 165 | 495 | 240 | 660 | 330 |
68AH | 190 | 120 | 350 | 200 | 520 | 260 | 700 | 350 |
74AH | 180 | 90 | 360 | 180 | 540 | 270 | 720 | 360 |
80AH | 180 | 90 | 360 | 180 | 540 | 270 | 720 | 360 |
120AH | 230 | 140 | 600 | 320 | 700 | 500 | 1100 | 558 |
150AH | 360 | 240 | 740 | 420 | 800 | 600 | 1200 | 620 |
170AH | 360 | 240 | 740 | 420 | 800 | 600 | 1200 | 620 |
180AH | 500 | 400 | 900 | 600 | 1000 | 720 | 1320 | 700 |
200AH | 500 | 400 | 900 | 600 | 1000 | 720 | 1320 | 700 |
مقدار جریان ذخیره سازی بر اساس شارژ | زمان شارژ بر حسب دقیقه |
2- در صورتی که ولتاژ باتری بالای 12 ولت باشد میبایستی نسبت به انجام تست ظرفیت باتری اقدام نمود:
– دستگاه تست را در نزدیکترین محل به باتری قرار دهید تا از ایجاد افتهای ناخواسته جلوگیری گردد.
– دستگاه تست جریان را به میزان نصف عدد استارت سرد (CCA) و یا سه برابر عدد ظرفیت برحسب آمپرساعت(AH) تنظیم نمایید.
– تعیین زمان تست نباید از 15 ثانیه تجاوز نماید و ولتاژ باتری در هنگام تست ثبت شود.
– در زمان تست، ولتاژ را کنترل نمایید؛ در صورتی که ولتاژ بیشتر از 9 باشد، باتری سالم بوده و به مشتری عودت میگردد.
– اگر باتری دارای ولتاژ 9 و یا کمتر باشد می بایستی نسبت به تعویض باتری اقدام نمود.
نکته: ظرفیت استارت سرد (CCA) بر روی درب باتری توسط لیزر حک میگردد و یا بروی لیبل درب باتری قابل رویت خواهد بود.
- پس از بررسیهای فوق و محرز شدن اينكه نقص فنی باتری در حين فرآيند توليد ايجاد شده، مراکز خدمات با رعايت ساير مفاد اين دستورالعمل میتوانند باتری مورد نظر را مشمول گارانتی دانسته و ضمن تحويل گرفتن باتری معيوب، نسبت به تأمين يک عدد باتری جايگزين مشابه اقدام نمايند.
ماده 4 – مراحل ثبت الکترونیک مشخصات باتری:
- اسکن بارکد باتری توسط اپلیکیشن خدمات پس از فروش و نیز وارد کردن بارکد باتری جایگزین در قسمت پایین اپلیکیشن.
- پس از این مرحله تاریخ انقضای باتری جایگزین، به صورت اتوماتیک، به تاریخ انقضای باتری معیوب تبدیل خواهد شد و مشتری نهایی از باقیمانده گارانتی باتری اول بهرهمند خواهد شد.
- در صورتی که باتری، قبل از نصب دچار ایراد باشد و یا باتری، کارکرد کمتر از 10 روز داشته باشد، میبایستی باتری مذکور توسط سیستم خدمات پس از فروش بدون جایگزین ثبت گردد.
مراحل ثبت باتری از طریق سیستم به شرح زیر است:
- اتصال به نرم افزار خدمات پس از فروش
- ورود به قسمت اعلام خرابی باتری
- وارد نمودن سریال باتری معیوب
- پرکردن مشخصات مشتری
- وارد نمودن ایرادات باتری در بخش پرسشها
- ایجاد دستور اقدام پذیرش بر روی باتری مذکور
- ثبت فرم مذکور
پس از این مرحله نسبت به تایید رکورد ایجاد شده اقدام خواهد شد.
- عاملین فروش موظفند پس از انجام مراحل فوق و گذشت حداکثر یکماه از تاریخ اولین باتری تعویض شده، پس از هماهنگی با دفتر مرکزی خدمات پس از فروش، نسبت به ارسال باتریهای برگشتی به همراه ساير مدارک با وسيله نقليه مطمئن و دارای بارنامه رسمی به انبار تست برنا باتری، واقع در کارخانه برنا باتری ارسال نمايند. (مسئوليت مفقود شدن احتمالی محمولههایی كه با خرده بار يا اتوبوس ارسال میگردد، بر عهده فرستنده میباشد)
- بديهی است باتریهای برگشت شده از جانب مراكز خدمات پس از فروش، در سالن تست شرکت برنا باتری مورد تست و بازرسی فنی قرار گرفته و بهای آن بخش از باتریهایی که نقص فنی آن مورد تأييد بوده و مشمول شرایط گارانتی میگردند، به حساب بستانکاری خريدار منظور و مراتب به اطلاع عامل فروش مورد نظر خواهد رسيد.
- استرداد (حمل) باتریهای برگشتی به انبارهای تست شركت برنا باتری مستلزم هماهنگی قبلی با مسئولين خدمات پس از فروش کارخانه برنا باتری بوده و در غير اينصورت، سالنهای تست باتری شركت، تعهدی در خصوص تحويل گرفتن باتریهای برگشتی ندارند و هزينه رفت و برگشت چنين باتریهایی برعهده فرستنده میباشد.
- دفاتر مجاز خدمات پس از فروش برنا باتری در سراسر كشور مجاز به ارائه خدمات گارانتی به مالكين خودروهایی كه خودرو آنها دارای گارانتی معتبر از خودروسازان كشور است نمیباشند. (دفاتر خدمات برنا باتری بايستی اينگونه مراجعين را به نمايندگیهای خدمات پس از فروش خودروسازان در همان شهرستان هدايت نمايند، تا خدمات گارانتی به ايشان ارائه شود)
ماده 5- راههای ارتباطی جهت مشتریان نهایی و ثبت نارضایتی مشتری:
رعايت و اجرای كامل مفاد اين دستورالعمل برای كليه مراكز خدمات پس از فروش محصولات اين شركت الزامی بوده و مشتريان محترم در صورت داشتن هرگونه مشکل، ابهام، سئوال و یا نارضایتی میتوانند از طريق راههای ارتباطی زیر، مراتب را به اين شرکت اعلام تا موضوع در اسرع وقت مورد بررسی و اقدام لازم صورت گيرد.
شماره تلفن دفتر مرکزی خدمات پس از فروش: 3837-031 Call داخلی: 4760, 4761
پست الکترونیک: AfterSales@BornaBattery.com
تاریخ ویرایش :97/11/01 شماره ویرایش: چهارم تاریخ اعلام و ابلاغ به عاملین فروش: 97/11/13