نحوه ارائه گارانتی

این مورد را ارزیابی کنید
(14 رای‌ها)

به منظور رعايت حقوق و منافع مصرف كنندگان محترم محصولات شرکت برنا باتری، خلاصه دستورالعمل ارائه خدمات پس از فروش محصولات اين شركت توسط مراكز مجاز خدمات پس از فروش به شرح ذيل به اطلاع عموم می‌رسد:

ماده1 – مدت زمان تضمين کيفيت محصول (گارانتی):

کليه محصولات شرکت برنا باتري دارای مدت گارانتی مشخص شده بر اساس سایز باتری بوده و این تاریخ به یکی از روش‌های ذیل قابل استحصال می باشد:

1- استعلام از سایت شرکت برنا و استفاده از منوی بررسی اعتبار گارانتی(دراین مرحله امکان پرینت کارت گارانتی نیز وجود دارد )

2- در صورت عدم دسترسی به اینترنت، از طریق ارسال شماره بارکد باتری به سامانه 10003837 از طریق ارسال پیامک و دریافت تاریخ پایان گارانتی

 

چنانچه نقص مشاهده شده در باتری ناشی از نواقص وايرادات فرآيندي درحين ساخت باشد مراكز خدمات پس از فروش شركت مکلف به تعويض باتری معيوب و تحويل باتري جايگزين می باشند.

ملاک محاسبه زمان گارانتی تاریخ انقضای گارانتی بوده که با یکی از دو روشی که در بند بالا توضیح داده شد قابل استعلام    می باشد. در صورت سپری شدن تاریخ مورد نظر، باتری خارج از شرایط گارانتی خواهد بود.

ماده 2 – موارد ذيل شامل گارانتی نمی‌گردند:

1-2- دفرمه شدن و يا شكستگي جلد يا درب باتري.

2-2- آتش گرفتگي به دليل وجود نقص در سيستم برق خودرو و يا حوادث ديگر.

3-2- آسيب ديدگي، خراش و يا ذوب شدگي قطب‌هاي باتري به هر دليل.

4-2- شارژ بيش از حد نياز باتري و يا پايين بودن شارژ به دليل عملكرد بدآلترناتور( دينام).

5-2- افت ولتاژ در اثر نگهداري زياد و يا عدم مصرف باتري به مدت طولاني وسولفاته شدن صفحات داخل باتري.

6-2- پايين آمدن سطح الكتروليت از لبه پليت و یا بالاترو پایین تر بودن سطح الکترولیت از خط ماکزیمم و مینیمم الکترولیت (لول نبودن سطح الكتروليت).(در باتری غیر سیلد )

7-2- افزودن اسيد و يا الكتروليت غير استاندارد و يا بيش از حد مجاز مشخص شده.

8-2- تغيير رنگ الكتروليت در تمامی خانه ها 

9-2- عدم انطباق ظرفیت باتری با برق مصرفی واقعی مورد نیاز خودرونصب تجهیزات برقی اضافی وغیر استاندارد بر روی خودرو.

ماده 3 – بررسی های اوليه که بايستی توسط مراكز مجازخدمات پس از فروش صورت گيرد:

1-3- استعلام اعتبار گارانتي باتری، با استفاده از یکی از روش‌های استعلام از سایت، سامانه پیامکی و یا اپلیکیشن برنا 

2-3- اطمينان از سلامت سيستم برق خودرو (دينام ، آفتامات و...) و اطمينان از اين موضوع که باتری به دليل نقص فنی در سيستم برق خودرو کارایی خود را از دست نداده باشد.

3-3-  کنترل کلیه موارد عنوان شده در بند 2 دستورالعمل .

4-3- انجام فرآیند تست باتری بر اساس رویه استاندارد خدمات پس از فروش به شرح زیر:

1-4-3- اندازه‌گیری ولتاژ اولیه باتری 

1-1-4-3-در صورتی که ولتاژ باتری کمتر از 12 ولت باشد و باتری شرایط شارژ پذیری داشته باشد، می بایستی برابر دستورالعمل و جدول زیر نسبت به انجام فرآیند شارژ اقدام نمود.( فرآیند شارژ تا رسیدن ولتاژ به 12 ولت و یا کاهش جریان باتری تا زیر 2 آمپر ادامه یابد .)

0%

25%

50%

75%

مقدار شارژ باتری

10

5

10

5

10

5

10

5

مقدار جریان شارژ بر اساس آمپر

150

300

180

225

75

150

35

75

35AH

240

480

180

360

120

240

60

120

50AH

270

540

200

405

135

270

65

135

55AH

300

600

225

450

150

300

75

150

60AH

330

660

240

495

165

330

80

165

66Ah

350

700

260

520

200

350

120

190

68AH

360

720

270

540

180

360

90

180

74AH

360

720

270

540

180

360

90

180

80AH

558

1100

500

700

320

600

140

230

120AH

620

1200

600

800

420

740

240

360

150AH

620

1200

600

800

420

740

240

360

170AH

700

1320

720

1000

600

900

400

500

180AH

700

1320

720

1000

600

900

400

500

200AH

زمان شارژ بر حسب دقیقه

مقدار جریان ذخیره سازی بر اساس شارژ

2-1-4-3-در صورتی که ولتاژ باتری بالای 12 ولت باشد می بایستی نسبت به انجام تست ظرفیت باتری اقدام نمود:

لطفا دستگاه تست را در نزدیکترین محل به باتری قراردهید تا از ایجاد افت های ناخواسته جلوگیری گردد.

دستگاه تست جریان را به میزان 2/1 نصف عدد استارت سرد (CCA )ویا سه برابر عدد ظرفیت برحسب آمپرساعت  (AH)تنظیم نمایید.

تعیین زمان تست که نباید 15 ثانیه تجاوز نماید و ثبت ولتاژ باتری در هنگام تست

در زمان تست، ولتاژ را کنترل نمایید در صورتی که ولتاژ بیشتر از 9 باشد باتری سالم بوده و به مشتری عودت می گردد

اگر باتری دارای ولتاژ 9 و یا کمتر باشد می بایستی نسبت به تعویض باتری اقدام نمود.

نکته : ظرفیت استارت سرد (CCA ) بر روی درب باتری توسط لیزر حک می گردد و یا بروی لیبل درب باتری قابل رویت خواهد بود .

5-3- پس از بررسي هاي فوق و محرز شدن اينكه نقص فنی باتری در حين فرآيند توليد ايجاد شده ، مراکز خدمات با رعايت ساير مفاد اين دستورالعمل می توانند باتری مورد نظر را مشمول گارانتی دانسته و ضمن تحويل گرفتن باتری معيوب نسبت به تأمين يک عدد باتری جايگزين مشابه اقدام نمايند. 

ماده 4 –  مراحل ثبت الکترونیک مشخصات باتری:

 1-4- وارد کردن و یا اسکن بارکد باتری توسط اپلیکیشن خدمات پس از فروش و همچنین وارد کردن بارکد باتری جایگزین در قسمت زیرین این اپلیکیشن .

1-1-4- پس از این مرحله تاریخ انقضای باتری جایگزین به تاریخ باتری معیوب به صورت اتوماتیک تبدیل خواهد شد و مشتری نهایی از باقیمانده گارانتی باتری اول بهره مند خواهد شد .

2-4- در صورتی که باتری قبل از نصب دچار ایراد باشد و یا باتری کارکرد کمتر از 10 روز داشته باشد ، می بایستی باتری مذکور توسط سیستم خدمات پس از فروش بدون جایگزین ثبت گردد .

1-2-4- مراحل ثبت باتری از طریق سیستم به شرح زیر است :

اتصال به نرم افزار خدمات پس از فروش، ورود در قسمت اعلام خرابی باتری ، وارد نمودن سریال باتری معیوب و پرکردن مشخصات مشتری ، وارد نمودن ایرادات باتری در بخش پرسش ها و همچنین ایجاد دستور اقدام پذیرش بر روی باتری مذکور و سپس ثبت فرم مذکور ، پس از این مرحله نسبت به تایید رکورد ایجاد شده اقدام خواهد شد .

3-4-  عاملین فروش موظفند پس از انجام مراحل فوق و پس از گذشت حداکثر  یکماه از تاریخ اولین باتری تعویض شده و پس از  هماهنگی با دفتر مرکزی خدمات پس از فروش نسبت به  ارسال باتری های برگشتی به همراه ساير مدارک  با وسيله نقليه مطمئن وداراي بارنامه رسمي به انبارتست برنا باتری واقع در کارخانه برنا باتری  ارسال نمايند.(مسئوليت مفقود شدن احتمالي محموله هايي كه با خرده بار يا با اتوبوس ارسال ميگردد بر عهده فرستنده مي باشد).

بديهی است باتری های برگشت شده از جانب مراكزخدمات پس از فروش، در سالن تست شرکت برنا باتري مورد تست و بازرسی فنی قرار گرفته و بهای آن بخش از باتری هايي که نقص فنی آن مورد تأييد بوده و مشمول شرایط گارانتی می گردند، به حساب بستانکاری خريدار منظور و مراتب به اطلاع عامل فروش مورد نظر خواهد رسيد. 

4-4- استرداد(حمل) باتری های برگشتی به انبارهاي تست شركت برنا باتری مستلزم هماهنگی قبلی با مسئولين خدمات پس از فروش برنا واقع در دفتر مرکزی اصفهان بوده و در غير اين صورت سالن هاي تست شركت تعهدی در خصوص تحويل گرفتن باتری های برگشتی ندارند و هزينه رفت و برگشت چنين باتري هايي برعهده فرستنده می باشد.                                                 5-4- دفاتر مجاز خدمات پس از فروش برنا در سراسركشور مجاز به ارائه خدمات گارانتي به مالكين خودروهايي كه خودروآنها داراي گارانتي معتبر از خودروسازان كشور است نمي باشند.(دفاترخدمات برنا باتري بايستي اينگونه مراجعين رابه نمايندگي هاي خدمات پس از فروش خودروسازان در همان شهرستان هدايت نمايند، تاخدمات گارانتي به ايشان ارائه شود).

ماده 5- راه های ارتباطی جهت مشتریان نهایی و ثبت نارضایتی مشتری 

رعايت و اجراي كامل مفاد اين دستورالعمل براي كليه مراكز خدمات پس از فروش محصولات اين شركت الزامي بوده و مشتريان محترم در صورت داشتن هرگونه مشکل ،  ابهام، سئوال و یا نارضایتی می توانند از طريق شماره 

تلفن 03136550520الی 6  داخلی 4123و4124  با دفتر مرکزی خدمات پس از فروش شرکت برناباتری  و یا از طریق پست الکترونیک به آدرس این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید مراتب را به اين شرکت اعلام تا موضوع در اسرع وقت مورد بررسی و اقدام لازم صورت گيرد.                                                      

تاریخ ویرایش :1/11/97 شماره ویرایش : چهارم تاریخ اعلام و ابلاغ به عاملین فروش: 13/11/97

دفتر تهران

خیابان میرداماد - میدان محسنی - خیابان شهید شاه نظری - کوچه دوم - پلاک 22 - طبقه 7 واحد 25

تلفن: 02122224416 - 02122223885

فکس: 22920690-021

کدپستی: 1547914463

کارخانه

اصفهان - منطقه صنعتی مبارکه - خیابان هشتم - فاز ۱ - شماره 6

تلفن: (30 خط) 3837-031

فکس: 52373245-031

کدپستی: 8486134411

ایمیل: info@BornaBattery.com

دفتر مرکزی

اصفهان - شرق بزرگراه وحید دستجردی اصفهان سیتی سنتر - طبقه دوم - دفتر مدیریت

تلفن: 5001 داخلی 4120

فکس: 36550527-031

کدپستی: 8169414939

ایمیل: Sales@BornaBattery.com